Brieven aan P.

Ik lees graag brievenboeken van oude en/of dode schrijvers. Zelf wil ik ook een brievenboek uitbrengen, maar ik schrijf nooit brieven. Dus heb ik wat e-mails verzameld aan mijn voormalige chef P. bij het veelgelezen prachtblad Panorama. Wekelijks leverde ik bij hem de rubrieken 'Wereldnieuws', 'Cijfers' en 'Feitenfestijn' in. Dit is een selectie van mijn mails uit 2019. Misschien komen er nog meer jaargangen, ik ga eerst even liggen nu...


Subject:Re: tivre
Date sent:Tue, 08 Jan 2019 18:01:11 +0100

ja... eigenlijk zou de Pano ook een christelijke eindredacteur moeten hebben, verdomme!


Subject:Re: tivre
Date sent:Tue, 08 Jan 2019 18:48:41 +0100

mijn bijbelkennis is vrij basic... zag laatst de Nationale Bijbelquiz op tv en daar ging ik behoorlijk onderuit... het was een beetje David tegen Goliath, zeg maar.


Subject:wn 1
Date sent:Thu, 10 Jan 2019 18:01:56 +0100

hier Wereldnieuws week 3 alweer... ik weet nog dat het week 2 was!


Subject:Re: wn 1
Date sent:Thu, 10 Jan 2019 20:19:36 +0100

ik ook... heb nu eigenlijk te veel werk...
Tivolistukjes doe ik vrijwel elke dag. zo gauw een boeking is bevestigd, moet ik aan de slag. en dan hebben de mensen het over die arbeiders in Bangladeshiaanse kledingfabrieken!


Subject:Re: wn 1
Date sent:Thu, 10 Jan 2019 20:38:28 +0100

hop, deze schreef ik bijvoorbeeld sinds mijn vorige mail...

190509 MALCOLM HOLCOMBE Club Nine
De stem van de Amerikaanse singer-songwriter Malcolm Holcombe is het best te omschrijven als het geluid van twee molenstenen die over elkaar schuiven. Combineer dit met eerlijke teksten en een fenomenale fingerpickingtechniek en je hebt een folkzanger van formaat - niet voor niets mag hij Lucinda Williams en Steve Earle tot zijn fans rekenen. Holcombe heeft sowieso geen gebrek aan beroemde vrienden: op zijn nieuwe album Come Hell Or High Water (2018) is veelvuldig de stem van Iris DeMent te horen. Nu maar hopen dat Holcombe´s charisma niet te groot is voor onze kleine Club Nine!


Subject:en dan
Date sent:Thu, 10 Jan 2019 20:38:56 +0100

en dan te bedenken dat ik die hele boy 19 minuten geleden nog niet kende!


Subject:Re: stukje wereldnieuws dubbelt met foto in Pano...
Date sent:Fri, 11 Jan 2019 16:22:58 +0100

ah dan is het helemaal crazy... mijn pc is trouwens ook historisch, hij dateert uit maart 2006. de boxjes erbij zijn uit 1999. ikzelf ben uit 1971.


Subject:wn 2
Date sent:Thu, 24 Jan 2019 19:36:58 +0100

bareuh... ik heb teveel walnoten gegeten...


Subject:Re: wn 2
Date sent:Fri, 08 Feb 2019 13:53:51 +0100

ik heb nog nooit dronken een glas laten vallen, geloof ik. nuchter trouwens wel. vreemd! het liefst laat ik een Duralex-glas vallen - die spatten in 1000 stukjes uit elkaar. best gevaarlijk, maar dan heb je tenminste even het gevoel dat je leeft.

in 1 van mijn stamcafes vroeger in het Groningse stadje G. viel een vriend van een vriend van mij eens dronken van zijn kruk, over vallen gesproken. hij bleef op zijn rug op de grond liggen. iedereen bezorgd over hem heen buigen 'gaat het?'.
hij wees alleen maar naar zijn mond en zei: 'meer bier. giet het erin.'

eeuwig respect had ik voor hem, hoewel, dat brokkelde snel af toen hij zijn hardrockhaar afknipte, een vaste baan bij XX nam en in XX ging wonen.


Subject:wn 2
Date sent:Thu, 14 Feb 2019 20:23:56 +0100

(Overdenking bij het berichtje over de chimpansee.) Volgens de Franse filosoof Michel Foucault (1926-1984) zijn wij zelfverkozen gevangenen.

Toedels!


Subject:wn 1
Date sent:Wed, 06 Mar 2019 19:04:37 +0100

als ik iemand in dienst zou hebben om mijn nieuwe schoenen in te lopen zat-ie al acht jaar werkloos op zijn bureaustoel...


Subject:wn 1
Date sent:Wed, 13 Mar 2019 17:49:08 +0100

2 x 23! ik vermoed een complot!

ik had trouwens om 4.55 uur vanochtend een onbekende vrouw aan de deur die graag 'intiem' met mij wilde worden, over Wereldnieuws gesproken. ik zei: het lijkt me beter dat u vertrekt, dan ga ik weer verder lezen in mijn boek van Murakami.
nu heb ik toch een beetje spijt.


Subject:Re: wn 1
Date sent:Wed, 13 Mar 2019 18:07:54 +0100

ik heb haar niet kunnen bekijken, want ik had mijn huisdeur nog dicht en ik heb geen 'spionnetje'. met mijn stomme kop had ik haar wel het portiek binnengelaten, omdat ze zei dat ze van de thuiszorg was en bij de buurman op nummer XX moest zijn. die is idd slecht ter been etc. dus na twee minuten gemekker over en weer dacht ik: straks ligt buurman XX daar te sterven en is het allemaal mijn schuld!
ik had echter niet verwacht dat ze aan mijn huisdeur zou komen bellen en vragen of ik intiem wilde worden. klinkt nogal jarentachtig Rits & Aktueel, net als 'Franse massage'.


Subject:Re: ehrm
Date sent:Thu, 14 Mar 2019 16:40:33 +0100

ja... dat voel ik ook elke keer als ik probeer vegetarier te worden... mijn hele kadaver verslapt en de mind dientengevolge ook... en daar moet ik het nou net van hebben!


Subject:Re: wn 1
Date sent:Fri, 29 Mar 2019 14:55:33 +0100

ja... ik wilde een foto van Brad Pitt op de achterflap van mijn eerste boek, maar dat mocht niet van mijn uitgeefster. maar de vrouwtjes! zei ik, denk aan de vrouwtjes! die kopen de meeste boeken! desnoods zetten we er gewoon onder 'Dit is niet de auteur maar een foto van Brad Pitt, die lekkere boy. Kijk z'n vakjes!'

nou ja ik trok dus aan het kortste eind (geen seksuele grap)


Subject:Re: wn 2
Date sent:Sat, 06 Apr 2019 18:04:48 +0200

ja het was weer een heel avontuur... na zo'n familiebijeenkomst moet ik altijd negen uur in een verduisterde kamer met oordopjes in gaan liggen om bij te komen. deze keer besloot ik echter naar mijn stamcafe te gaan, en nu ben ik dus dubbel stuk. dat mijn laatste glas bier 8,5 procent bleek te zijn, hielp ook niet mee.

daarna nog even snackbar Ten Beste (nomen est omen) bezocht voor een patatje mayo. valt het jou ook op dat snackbars veel minder zout op de patat doen dan vroeger? die zout is nu net 1/3 van de lol! vroeger schudde de snackbarhouder een keer of zeven met die grote zoutbus van 'm, tegenwoordig 1 of 2 keer.
enniewee, ik vroeg de heer Ten Beste (hij is Turks, dus ik denk dat hij eigenlijk heel anders heet) of hij er wat extra zout op kon doen en dat kon. iedereen blij, behalve mijn cardioloog.


Subject:Re: wn 2
Date sent:Sun, 07 Apr 2019 15:57:20 +0200

bij 1x schudden hoeft het voor mij niet meer hoor... dan bestel ik net zo lief een salade... hoewel ze die in de snackbar niet hebben, behalve natuurlijk de onvolprezen huzarensalade. en die groene blaadjes die netjes op een rij tussen de bevroren kroketten en frika(n)dellen staan, maar daarvan heb ik het sterke vermoeden dat die van plastic zijn.


Subject:Re: handig
Date sent:Fri, 12 Apr 2019 16:12:19 +0200

ja is wel nodig ook... ben al de hele middag kapotstuk van een calvados en drie blonde jochies* gisteravond... ik word oud! hoe houden Micha en Jochem al dat gezuip toch vol? nou ja, die zijn ook 20 jaar jonger dan ik.

*Blond Jochie is een Utrechts blond-bier. dat je niet dingen gaat denken.


Subject:Re: handig
Date sent:Fri, 12 Apr 2019 16:29:15 +0200

nee... heeft me weer een geslachtsziekte bespaard en een paar euro's opgeleverd, want ik heb er een Playboy-column (bijgevoegd) van gemaakt.
nu maar hopen dat buurman XX de Playboy niet leest, of uberhaupt iemand uit mijn portiek. de Surinaamse buurman lijkt me ook wel een liefhebber, al vindt hij de billen in de Playboy denk ik net iets te klein.


Subject:Re: handig
Date sent:Fri, 12 Apr 2019 17:05:16 +0200

nou ik ga maar ff liggen want om 18.30 moet ik alweer opdraven bij de vrijdagmiddagborrel. mensen zeggen altijd tegen mij dat ik zo'n makkelijk leven heb... ze zouden eens een weekje mee moeten lopen! en liggen!


Subject:Re: wn 2
Date sent:Fri, 26 Apr 2019 15:02:05 +0200

ik heb wel Ned 1 Extra op mijn flatscreen, daar heb je elke nacht om 3.20 een aflevering van Wordt u al geholpen? (Are you being served?) Gouden materiaal!
via de Wikipedia ben ik erachter gekomen dat de serie eigenlijk gaat over de (Engelse) klassenmaatschappij. sindsdien kijk ik er met een andere, zeg maar gerust intellectuelere blik naar.


Subject:Re: wn 2
Date sent:Fri, 26 Apr 2019 16:21:53 +0200

ik werd net voor het eerst in een jaar weer eens gebeld door een nummer dat mij iets wilde verkopen... of ze met de eigenaar van Maarwatishet spraken... ja zei ik. 'ik wil een zakelijke afspraak inplannen' zei die boy toen. daar schrok ik zo van dat ik niks meer zei. toen reageerde hij geirriteerd en hing op.

genoeg spanning meegemaakt voor vandaag! en dan moet Koningsnacht nog beginnen!


Subject:Re: wn 1
Date sent:Thu, 02 May 2019 15:18:17 +0200

krijg ineens heimwee naar de ANWB-oproepen van Radio Nederland Wereldomroep in Met het oog op morgen 's avonds op de radio in de zomer. 'de heer en mevrouw van Duivenbode, reizend in een gele Simca met Kipcaravan in het zuiden van Frankrijk of het noorden van Spanje...'


Subject:Re: wn 1
Date sent: Mon, 06 May 2019 13:53:42 +0200

ja goedver mijn oude vader deed dat gewoon vrijwillig, de yoghurt (dat toen nog een toetje was en geen ontbijt) uit hetzelfde bord eten waar je net de boerenkool uit had gegeten. 1 keer had hij zijn bord door de hond laten schoonlikken en wilde toen meteen zijn toetje erin hebben. dat werd mijn oude moeder toch wat te gortig en ze spoelde het bord even om. en het toetje was niet eens gortenpap, ahaha!


Subject:Re: wn 1
Date sent:Mon, 06 May 2019 14:07:34 +0200

diep op het platteland zal yoghurt nog wel gewoon als toetje worden gegeten door de laatste inwoners die dapper onze cultuur bewaken en nog voor onze vrijheid hebben gevochten... met een beschuit en stroop, zo aten wij het ook vaak. eerst een beschuit op je bord, dan overgieten met yoghurt en dan stroop eroverheen schenken (ik probeerde altijd een smiley te maken. zo is de emoji uitgevonden. kinderen van nu maken denk ik een aubergine, o nee, die mogen geen stroop meer want daar zit suiker in).

ik las net over het culinaire zeewater in de Volkskrant... er bestaat ook al 'water van restaurantkwaliteit'. kun je kopen in een flesje. ik vind 'restaurantkwaliteit' nou net geen aanbeveling.


Subject:Re: Persbericht: Belgen blijken gieriger dan Nederlanders
Date sent:Tue, 14 May 2019 16:31:40 +0200

Niet om het een of ander, maar er staat al wekenlang foutief 'Robert van Eijsden' als schrijver bij Wereldnieuws... Volgens de leveringsvoorwaarden van de uitgever mag ik daar 45 euro per keer voor vragen als schadevergoeding.


Subject:Re: wn 2
Date sent:Fri, 17 May 2019 14:05:21 +0200

eerst maar even de was ophangen... al hangt mijn wasrekje nog vol met de was van de vorige keer... eens kijken hoe ik me hier uit ga redden met al mijn intelligentie!


Subject:Re: twee keer vervroegde deadline achtereen
Date sent:Wed, 22 May 2019 14:11:15 +0200

ja het vrouwtje had laatst geinformeerd naar een volkstuin, maar daar is hier een wachtlijst voor van 10 jaar...

handwerken ben ik niet zo goed in, nou ja, 1 soort handwerk wel, ahaha! *hnngg*


Subject:wn 2
Date sent:Thu, 23 May 2019 20:01:51 +0200

ik heb een keer de kieren van mijn balkon met purschuim dicht gemaakt, maar ik was er erg slecht in. het schuim ging overal, behalve in de kieren. halverwege de klus zette ik chagrijnig de tv aan en zag dat er een vliegtuig in het WTC was gevlogen - het was 11 september 2001. toen er nog een vliegtuig in de torens knalde en daarna ook een in het Pentagon dacht ik `mooi, de wereld vergaat nog voor vanavond, dan kan ik net zo goed stoppen met deze klus want dat heeft nu geen zin meer.´ helaas moest ik de volgende dag gewoon weer verder.


Subject:Re: Automatisch antwoord: wn 2
Date sent:Wed, 29 May 2019 18:27:40 +0200

het is een Chinese snackbarhouder die zeer, zeer gebrekkig Nederlands spreekt, dus aan de term 'gebakken uitjes' begin ik niet. volgens mij doet hij er wel een beetje atjar op, het is al een tijd geleden dat ik er 1 had, ik zal het even navragen bij het vrouwtje.

er was laatst een vrouw in de snackbar en die vroeg aan die uitbater of ze in China ook patat hadden. er ontstond een zeer moeizaam gesprek waarbij de uitbater steeds 'makdannas' zei. ik dacht dat zal wel Chinees zijn voor 'nee natuurlijk niet, wij eten alleen maar rijst' maar later kwam ik erachter dat ie McDonald's bedoelde.


Subject:wn 1
Date sent:Mon, 03 Jun 2019 18:04:45 +0200

zow... dan hebben we dat alvast gehad... Feitenfestijn is per ongeluk een diereneditie geworden, maar wie is er nou niet gek op dieren? vrijdag had ik nog een heerlijke portie spareribs bij Broadway aan de Oudegracht.


Subject:Re: wn 1
Date sent:Tue, 04 Jun 2019 13:00:05 +0200

ja... in datzelfde genre heb ik tot een paar jaar geleden serieus gedacht dat een tonijn zo groot was als een blikje tonijn. tot ik op National Geographic-tv een reportage zag over tonijnvisserij en die beesten zo groot bleken te zijn als een flinke middenklasser.


Subject:wn 2
Date sent:Tue, 04 Jun 2019 16:07:13 +0200

zow... mijn stukje is lekker op tijd want ik moet nog naar een autistendiner! mag aannemen dat we naar hetzelfde restaurant gaan als de vorige keer, ahaha!


Subject:Re: 39% van de singles date het liefst in de zomer
Date sent:Fri, 14 Jun 2019 13:46:23 +0200

singles? ik voel me op de datingmarkt meer een 78-toerenplaat... stokoud, krakend en alleen nog interessant voor excentrieke verzamelaars...


Subject:Re: wn 1
Date sent:Thu, 27 Jun 2019 13:09:29 +0200

volgens mijn thermostaat was het in mijn woonkamer 31,5 klein nulletje C, en dat terwijl ik hem op 18 had ingesteld. stomme firma Paans verwarming!


Subject:wn 2
Date sent:Thu, 27 Jun 2019 18:20:20 +0200

Wereldnieuws week 27 alweer... nog even en we moeten het decemberschema weer doorspreken!


Subject:Re: Helft Nederlanders ergert zich aan rijgedrag partner
Date sent:Tue, 02 Jul 2019 20:01:52 +0200

ja ik geef ook altijd veel adviezen aan het vrouwtje omtrent haar rijgedrag... en dat terwijl ik zelf niet eens een rijbewijs heb. bijna 48 jaar ervaring als passagier, dat wel.


Subject:wn 2
Date sent:Thu, 04 Jul 2019 19:50:19 +0200

zow... dat idee voor een Straight Pride had ik overigens vijf jaar geleden al... maar ja.... weer niks mee gedaan. ik heb ook het systeem van die dating-app Happn bedacht op een bierviltje, vijftien jaar geleden. and look at me now.


Subject:Re: wn 2
Date sent:Fri, 05 Jul 2019 14:54:06 +0200

je zult wel hebben gemerkt dat ik al 3 weken niet over geld heb gemekkerd. dat komt omdat ik even in een fase zit dat het me allemaal niets meer interesseert. Nico Haak verwoordde het al treffend in de eighties: https://youtu.be/mGgIlJ--T9c


Subject:Re: wn 1
Date sent:Wed, 10 Jul 2019 17:17:43 +0200

mijn stukje kan een beetje muf ruiken... ik mag al 6 dagen niet douchen en of ander stromend water gebruiken vanwege een afvoerverstopping bij de benedenbuurman. de rioolkoningen zijn al 2 middagen bezig geweest, maar ze krijgen het niet voor elkaar... gelukkig kan ik nog wel toiletteren.
de man van de woningbouwvereniging sms't niet meer terug - die weet het denk ik ook niet meer.

nou ja, in de jaren tachtig ging ik ook maar 1x per week onder de douche (of eigenlijk in bad, een uur of twee, dat was toen mode. lekker het MSX-Magazine lezen.)

enniewee... zal vanavond wel lekker veel vrije ruimte om me heen hebben in de Ziggo Dome bij ome Neil...


Subject:Re: wn 1 nu met interessante foto
Date sent:Wed, 10 Jul 2019 17:25:54 +0200

ik heb trouwens ook een Van Dale uit 1962. als ik wakker lig, vraag ik me geregeld af hoe ze zo'n woordenboek moesten maken zonder computers, back in the day.

andere mannen hebben vintage porn, ik heb een oude Van Dale. ik voel me ineens heel saai. zzz.....


Subject:Re: wn 1 nu met interessante foto
Date sent:Thu, 11 Jul 2019 11:54:11 +0200

wat, mailt de heer R. van Eijden al voor het middagmaal? ja, ik ben net uit bed gebeld door de rioolkoningen, ze willen zo meteen een 'camera-inspectie' bij mij komen uitvoeren. als ik morgen dus wat moeilijk loop, dan weet je waar het van kont.


Subject:Re: wn 1 nu met interessante foto
Date sent:Thu, 11 Jul 2019 16:19:31 +0200

ja het viel mee, of eigenlijk niet... na de camera-inspectie hebben 3 rioolkoningen, 1 aannemer en 1 man van de woningbouwvereniging gezamenlijk besloten dat ze het niet weten en nu de muren & plafonds van mijn onderburen gaan slopen om de verstopping te vinden. ik blijf nog eventjes muf ruiken.


Subject:Re: wn 1 nu met interessante foto
Date sent:Fri, 12 Jul 2019 14:17:50 +0200

vandaag gebeurt er niks... geen busjes, geen actie, de heer R. van Eijden niet voortijdig uit bed gebeld. blijkbaar hebben werkmensen ook op vrijdag vrij tegenwoordig, net als bijna alle kantoormensen die ik ken.
ter compensatie is mijn nieuwe buurman weer heel hard aan het timmeren, vooral op de verwarmingsleidingen, dat klinkt zo lekker door.


Subject:Re: PERSBERICHT Onderzoek Primephonic over kennis van klassieke muziek in Nederland
Date sent:Mon, 15 Jul 2019 15:07:11 +0200

ik ken ze natuurlijk allebei, als middelbare intellectueel & kunstliefhebber... maar ja, mensen onder de 35... mijn neefje van 16 twitterde tijdens het Songfestival: Wie is deze vrouw? Wat is de hype?
was dus bij het optreden van Madonna...

over Janine Jansen zag ik een paar jaar geleden een docu (mss nog wel ergens terug te vinden op het internet) over de stress van het bestaan als topmuzikant waar ik tijdens het kijken zoveel stress van kreeg dat ik meteen besloot geen topmuzikant te worden.


Subject:Re: PERSBERICHT Onderzoek Primephonic over kennis van klassieke muziek in Nederland
Date sent:Mon, 15 Jul 2019 15:49:04 +0200

ja, dat is een van mijn vele sterke punten...

nu ga ik maar eens sokken kopen bij de HEMA, want mijn ene paar zit in de was (nou ja, in de wasmand, want ik kan nog steeds niet wassen wegens de verstopte afvoer) en mijn andere paar zitten gaten in, zag ik net. maar ik heb ze toch maar aangetrokken, want een man zonder sokken bij de HEMA: geen gezicht!


Subject:Re: mooi ijs cijfer voor volgende week
Date sent:Thu, 18 Jul 2019 15:35:28 +0200

ik ben stukjes voor Lowlands aan het typen... kan ik mijn stukje over De Staat zo beginnen, denk je?

De carriere van de Nijmeegse band De Staat is als je favoriete compilatie op YouPorn: hij bevat alleen maar hoogtepunten.


Subject:Re: wn 2
Date sent:Fri, 19 Jul 2019 13:47:56 +0200

ik ben wel vrij lang dus mijn nek zit hoog, maar het lukt net... nu maar weer Lowlandsstukjes typen.
om half 7 wacht de Witte Trappist, dat is ook altijd goed tegen de pijn, zowel de fysieke als de geestelijke pijn veroorzaakt door dagelijks toenemende existentiele wanhoop.

dat nummer van 'Te dik in de kist' vind ik trouwens echt goed. werd er ook 'Joost is anders geaard' gedraaid?


Subject:wijden
Date sent:Sun, 21 Jul 2019 14:45:29 +0200

ik zie net dat ik nu weer Robert van Wijden heet in de Pano... en dat terwijl ik altijd zo compact schrijf!


Subject:Re: wijden
Date sent:Mon, 22 Jul 2019 16:22:42 +0200

ja ik weet... ik werk nu samen met een vormgever voor een eigen projectje - die boys kunnen werkelijk het woord 'gras' niet onderscheiden van 'brandweerauto'.


Subject:Re: Vier op tien werkenden verdenkt collega's van 'spijbelen'
Date sent:Tue, 23 Jul 2019 16:54:06 +0200

ja... ik krijg te weinig credit, maar dat is nou eenmaal mijn lot in het leven.
en als ik eens credit krijg, heet ik Robert van Wijden...


Subject:Re: wn 1
Date sent:Thu, 29 Aug 2019 13:03:50 +0200

die quote is denk ik apocrief (moeilijk woord). de echte Frans Bauer had 'Maris' gezegd!


Subject:wn 1
Date sent:Wed, 11 Sep 2019 19:22:08 +0200

MC Slotervaart... goeie naam voor een rapper...


Subject:Re: Nationale Plasdag: 3 tips voor mannen met plasklachten om de regie over hun eigen leven terug te nemen
Date sent:Wed, 18 Sep 2019 15:18:22 +0200

ik zou ook wel een plasdagboek willen bijhouden, maar ik ben bang dat het uitlekt...


Subject:Re: wn 2
Date sent:Fri, 27 Sep 2019 15:09:11 +0200

ja... Liesbeth List... rasartiest!


Subject:Re: Automatisch antwoord: wn 1
Date sent:Wed, 02 Oct 2019 15:19:42 +0200

hejje tegenwoordig elke woensdag vrij? dat had ik ook toen ik een vaste baan had. andere mensen namen vrijdag vrij maar dat vind ik stom. als je woensdag vrij hebt kun je maandagochtend achter je bureau al denken: ah, morgenavond weer lekker zuipen.


Subject:Re: wn 2
Date sent:Fri, 18 Oct 2019 15:24:45 +0200

als ik mezelf in 1 woord zou moeten omschrijven? thrillseeker!


Subject:Re: Kampeer & Caravan Jaarbeurs 2019 trekt 33,6% meer kampeerliefhebbers dan in 2018
Date sent:Fri, 18 Oct 2019 15:30:30 +0200

jep... ze hebben het halve huis van de benedenbuurman gesloopt. er zat een halve meter zand en rommel in de standleiding, dat is er nu uit. niemand weet waar het vandaan kwam. nou ja, onze huizen zijn uit 1956, zal zich wel gewoon opgehoopt hebben...

ow ja omdat ik 17 dagen geen water kon afvoeren heb ik 67 euro huur teruggekregen. hoei!


Subject:Re: wn 2
Date sent:Fri, 18 Oct 2019 15:40:49 +0200

ja, die ook... maar ik las vroeger veel van die boekjes van Bak-ker-tje Deeg, waarin elke lettergreep met een streepje werd aangeduid.
daar ben ik erg bedachtzaam van geworden.


Subject:Re: wn 2
Date sent:Fri, 18 Oct 2019 15:41:59 +0200

tis goed-ver nog steeds te koop!
https://www.bol.com/nl/p/bakkertje-deeg-plukt-bramen/1001004005090147/

bra-men!


Subject:Re: Een op vijf gaat onder werktijd liever niet naar de WC
Date sent:Wed, 23 Oct 2019 14:51:34 +0200

volgens mij gaat het alleen over de "Grote Boodschap"? het bericht is daar niet helemaal duidelijk over... wel bij de vrouwen, maar niet bij de mannen. een hele dag geen "Kleine Boodschap" doen lijkt me onmogelijk, ook al heb je nog geen prostaatklachten.

ik had een collega back in 1998 wiens poep zo erg stonk, dat hij van de directeur een poepverbod heeft gekregen op de wc beneden in onze Hilversumse kantoorvilla omdat daar ook wel eens klanten naartoe moesten. gelukkig hadden we nog een wc boven, naast het keukentje waar hij altijd zijn magnetronbakpao klaarmaakte, dus dat was eigenlijk nog efficienter ook qua lichamelijk logistieke keten.


Subject:Re: Een op vijf gaat onder werktijd liever niet naar de WC
Date sent:Thu, 24 Oct 2019 15:04:46 +0200

toen ik 15 was heb ik het een keer 5 dagen opgehouden tijdens een 'werkweek' met 4-havo naar Londen. we stonden op een camping, nu ja, een verdord grasveld met 1 roestige kraan, midden in een Birdwatcherquarter (Vogelaarwijk). 1 klasgenoot haalde 300 pond uit de gokautomaat op de veerboot Vlissingen-Sheerness, dat was precies het tekort van het tripje, aldus onze baardige begeleider meester Kroon, de vader van Karsten die later een beroemd wielrenner zou worden.


Subject:Re: Een op vijf gaat onder werktijd liever niet naar de WC
Date sent:Thu, 24 Oct 2019 15:21:00 +0200

wij zaten ook in de bootbar maar niemand bestelde alcohol... in de eighties was de verpreutsing blijkbaar al ingezet. zelf begon ik overigens pas op mijn achttiende met drinken. ben nog steeds bezig de schade in te halen.


Subject:Re: wn 2
Date sent:Fri, 25 Oct 2019 16:10:49 +0200

ja... ik was net een oude drinking buddy van mijn studie aan het googelen. dat moet je dus nooit doen. hij is veel succesvoller dan ik en woont in een enorme villa in XX. hij heeft nog dezelfde vriendin als in de nineties, maar die heeft nu ineens een kort pittig kapsel zag ik op haar Facebook en doet weinig anders dan fietstochten maken met haar oude vader. zo gaat dat.


Subject:Re: wn 2
Date sent:Fri, 01 Nov 2019 14:54:08 +0100

nou het is de pasta met groenten geworden... best lekker... ik heb ontdekt dat de economische wet van het grensnut niet opgaat bij Parmezaanse kaas: hoe meer je over je eten strooit, hoe lekkerder het wordt.


Subject:voorwaardelijk
Date sent:Thu, 07 Nov 2019 10:55:20 +0100

ik heb trouwens tot ver in mijn dertiger jaren gedacht dat 'twee maanden voorwaardelijk' betekent dat je 2 maanden de cel in moet en daarna nog een tijdje aan allerlei voorwaarden moet voldoen...

als ik dat met mijn iq van 140 en zaterdag-abonnement op de Volkskrant al denk, zullen toch wel meer mensen dat doen?


Subject:Re: wn 1
Date sent:Wed, 13 Nov 2019 19:47:02 +0100

ja, als ik mijn leven in 1 woord zou moeten samenvatten is dat 'succes'.

ik ga even liggen nu...


Subject:Re: wn 1
Date sent:Thu, 14 Nov 2019 13:36:33 +0100

ben weer opgestaan!
voornamelijk omdat de UPS-man me uit bed belde.
gedoe met die pakjes altijd... er zouden in elke stad in het centrum een paar straten met gebouwen moeten komen waarin elk merk zijn producten kan neerleggen. daar kun je dan op je eigen tijd heen en de spullen kopen. betalen meteen met pin en dan weer naar huis. xtra werkgelegenheid, want er moeten daar allemaal mensjes werken. denk je dat dit concept kans maakt?


Subject:Re: bak cijfer
Date sent:Tue, 19 Nov 2019 17:07:19 +0100

nee, de Van Eijdens zijn niet zo protestief ingericht... ik heb zelf ook maar 1x in mijn leven geprotesteerd, voor de OV-studentenkaart, of tegen, dat weet ik niet meer, ik ging eigenlijk alleen voor het optreden van Bettie Serveert. de camera's van de NOS heb ik zorgvuldig ontlopen, want ik schaamde me een beetje. de hongerige kindjes in Afrika hebben niet eens OV, dacht ik.
aan de andere kant: ze hebben ook geen stress over vertragingen.


Subject:Re: wn 2
Date sent:Fri, 22 Nov 2019 13:48:27 +0100

al met al kunnen we concluderen dat je nooit meer dan 90 gram vleeswaren krijgt terwijl je voor 100 betaalt?!111!!!!


Subject:Re: wn 1
Date sent:Thu, 28 Nov 2019 16:33:45 +0100

Ah ik dacht dat Vereniging Martijn inmiddels verboten was? nou ja, ze gaan vast ondergronds verder... het liefst onder de grond van speeltuinen...


Subject:Re: Te duur eten en drinken op luchthavens voor ruim de helft van de Nederlanders grootste ergernis
Date sent:Fri, 29 Nov 2019 13:50:38 +0100

breek me de bek niet open!
van mijn laatste luchthavenbezoek in 2006 kan ik me nog herinneren dat ik andere mensen een grotere ergenis vond dan de 14 euro die ik voor mijn blikje Heineken moest betalen. maar dat heb ik buiten de luchthaven eigenlijk ook, ahaha.


Subject:Re: Te duur eten en drinken op luchthavens voor ruim de helft van de Nederlanders grootste ergernis
Date sent:Fri, 29 Nov 2019 14:48:58 +0100

ahaha!
mijn blinde buurman belde vroeger midden in de nacht weleens een taxi om shoarma voor hem te halen + bezorgen. was ook prijzig. maar toen hadden we nog guldens, dus omgerekend naar euro's kostte het niks, want euro's bestonden niet.


Subject:Re: wn 2
Date sent:Fri, 29 Nov 2019 15:28:59 +0100

ow... in het Nederlands heet dat geloof ik 'het leven van Robert van Eijden'. maar dan is kalsarikännit wel wat kernachtiger...


Subject:Re: wn 2
Date sent:Fri, 29 Nov 2019 17:30:01 +0100

ik ben nu een Tivolistukje aan het typen over een band waarvan de zanger net vier jaar in de bak heeft gezeten omdat hij een detective had ingehuurd om zijn ex-vrouw te vermoorden.

dit formuleer ik als 'De Amerikaanse metalcoreband As I Lay Dying was er een paar jaar tussenuit, maar...'

kijk, dan ben je een hele grote.


Subject:Re: wn 2
Date sent:Mon, 02 Dec 2019 14:24:22 +0100

Ik kan geen tikkie sturen want er draait geen telebankieren op mijn Nokia 3310... Een sms'je met 'Betalen Pannenkoek!' lukt nog wel, denk ik. Of is het 'Betalen Pannekoek!'?


Subject:Re: PERSBERICHT - Verkopen speed pedelecs groeien ruim 30%
Date sent:Fri, 06 Dec 2019 14:41:18 +0100

we zouden misschien een tv-programma op MAX moeten beginnen. zitten we naast elkaar aan een desk. en dan begin ik 'Waar ik ook niet tegen kan...' en dan roep jij 'Buitenlanders!' ofzoiets.


Subject:Re: 24KITCHEN ONTWIKKELT EERSTE ANTI-GOURMETGEUR SPRAY
Date sent:Mon, 09 Dec 2019 15:08:16 +0100

gourmetten heb ik voor het laatst gedaan in de eighties. mijn oude moeder had een Tefal-gourmetset gekocht en dat kwam ieder jaar wel een keer tevoorschijn. flink wat gemarineerd vlees inkopen van de slager en gaan. mijn broer hield er niet van, het ging hem te traag. ik was toen ook al sloom, dus gourmetten sloot precies aan bij mijn levensritme, waarmee ik zoals gewoonlijk mijn tijd 20 jaar vooruit was, want nu doet iedereen ineens aan slow food en bewust genieten. het hele huis stond na gebruik blauw van de rook, want op een oude boerderij heb je geen mechanische ventilatie.

speaking of which, volgens mij ruik ik een gaslucht in mijn werkkamer, of eigenlijk mijn hele huis. maar het kan ook de lucht van mijn eigen kadaver zijn, mijn rode fleecevest heb ik al twee weken aan. als er geen WN 1 en 2 komt vandaag, ben ik ontploft.


Subject:Re: 24KITCHEN ONTWIKKELT EERSTE ANTI-GOURMETGEUR SPRAY
Date sent:Mon, 09 Dec 2019 16:17:53 +0100

jammer, niet meer te koop... alleen die 3 zakjes Duyvis-mix al! https://www.onlineveilingmeester.nl/nl/veilingen/2585/kavels/162


Subject:wn 1
Date sent:Mon, 09 Dec 2019 18:21:22 +0100

ik ben een van de weinige mensen die 'ducttape' goed schrijven. de meeste mensen maken er 'ducktape' van.
over de verschillende schrijfwijzen van 'tiewraps' begin ik weer een andere keer...


Subject:Re: 24KITCHEN ONTWIKKELT EERSTE ANTI-GOURMETGEUR SPRAY
Date sent:Tue, 10 Dec 2019 13:25:55 +0100

het is wederom boerenkool geworden! (met een flinke theelepel sambal oelek erdoorheen.)
ik heb sowieso niet veel fantasie... dat hoeft ook niet, het gewone leven is al overweldigend genoeg voor mij.


Subject:Re: 24KITCHEN ONTWIKKELT EERSTE ANTI-GOURMETGEUR SPRAY
Date sent:Tue, 10 Dec 2019 13:45:42 +0100

kaassaus uit een zakje op de bloemkool? argh! ik gooi er natuurlijk een klont roomboter overheen, chilivlokken en wat versgerapste parmezaan.

over boerenkool doe je ook wat laatdunkend. veel mensen kunnen dit soort 'simpele' gerechten niet goed maken. ik las ooit in een boek van Johannes van Dam een anekdote over een chef-kok die nieuwe koks (nadat ze geslaagd waren voor moeilijke gerechten) als laatste test andijviestamppot liet koken. dat mislukte bijna altijd.


Subject:Re: 24KITCHEN ONTWIKKELT EERSTE ANTI-GOURMETGEUR SPRAY
Date sent:Tue, 10 Dec 2019 14:36:25 +0100

vergeet de versgerapste nootmuskaat niet!
lekker veel zodat je gaat hallucineren!

volgens J. van Dam ging het overigens vooral mis bij de verhouding aardappel/andijvie. een puree maken kunnen de meeste koks wel.
pas je wel op met die andijvie onder het gesloten deksel? als ie te zacht wordt is de lol van andijviestamppot er voor mij en J. van Dam al af: het contrast tussen zachte puree en knisperige andijvie.

goedver die mailserver van jullie zal wel denken dat dit mails van het Grazia.nl-domein zijn, we zitten alleen maar over koken te praten. gauw van onderwerp veranderen. jij nog leuke laarsjes gekocht, lately?


Subject:Re: gemekker
Date sent:Thu, 12 Dec 2019 18:31:47 +0100

tja ik vind bijzondere dingen vaak gewoon en gewone dingen bijzonder... vandaar mijn formulering...


Subject:Re: Nederlanders online dol op asperges, Max Verstappen en Buienradar
Date sent:Wed, 18 Dec 2019 17:19:21 +0100

tja, vreugde brengen in de harten der mensen is nou eenmaal mijn taak in dit leven. en vrouwen zijn ook mensen!

klinkt goed, dat ontbijt. mijn zusje heeft in het XX Hotel XX gewerkt. zij moest iedere ochtend om 5.30 uur een grote zak bevroren 'scrambled egg' (werd 1x per week aangeleverd door een vrachtwagen) uit de vriezer halen en ontdooien. daarna legde ze het spul op witte borden en dat zette ze dan onder die warmhoudlampen op het buffet.


Subject:Re: Nederlanders online dol op asperges, Max Verstappen en Buienradar
Date sent:Thu, 19 Dec 2019 13:03:13 +0100

het waren De Heideroosjes... niet mijn eigen keuze, maar een bedankje voor de eindredactrice van het prachtboek waar je vrouw zo veel plezier aan heeft beleefd. nou, ze kunnen wel flink beuken, die Heideroosjes.
na het concert nog met de eindredactrice over onze respectievelijke midlifecrises gepraat. steeds slechter tegen drank kunnen hoort daar ook bij, kwam ik later dezelfde avond nog achter.


Subject:Re: wn 1
Date sent:Thu, 19 Dec 2019 15:11:21 +0100

ehehe... nee...
even een wandelingetje maken nu. af en toe stilstaan en zeggen 'in 1920 was het hier nog allemaal weiland!'


Subject:Re: wn 1
Date sent:Thu, 19 Dec 2019 15:12:17 +0100

ik zie dat ik ook nog 'nagels knippen' op mijn to-dolijst heb staan... dat ga ik eerst maar even doen...



[ Maar wat is het? ]